nikt się nie spodziewa promocji

…zaczęłam tytułować wpis „Niespodziewane zakupy”, a potem zorientowałam się, że tak samo zatytułowałam poprzedni wpis o zakupach książkowych. Trochę wstyd – nie wiem, czy gorsze, że się powtarzam, czy że nie mam najwyraźniej kontroli nad zakupami 😉

Tym razem z okazji nocy muzeów księgarnia muzealno-naukowa miała promocję. Wyszłyśmy obładowane.

IMG188Nie są to tylko dla mnie książki i raczej wszystkich nie przeczytam (przynajmniej nie w najbliższym czasie), ale od góry:

Wywiad-rzeka z Agatą Bielik-Robson, Żyj i pozwól żyć. Seria z Różą, Krytyka Polityczna. Wywiad przeprowadzony przez Michała Sutowskiego (który jest tylko rok starszy ode mnie, co robię ze swoim życiem?!). 2012. To głównie dla Żony.

Alice Munro, Kocha, lubi, szanuje…, tłum. Jadwiga Jędryas i Tina Oziewicz. Wydawnictwo Dwie Siostry. Seria Własny Pokój. 2012. Mamy już w oryginale, ale chcemy też całość skompletować w miarę wychodzenia po polsku.

Małgorzata Rajtar i Justyna Straczuk (red.), Emocje w kulturze. 2012. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Zbiór esejów, które może mi się przydadzą do pracy. Wyglądały ciekawie.

Judith Butler, Walczące słowa. Mowa nienawiści i polityka performatywu, tłum. Adam Ostolski. Wydawnictwo Krytyki Politycznej. 2010. Czytałam już w oryginale i to moja ulubiona książka Butler – dająca do myślenia, ciekawa, a zarazem relatywnie przystępna, w porównaniu do niektórych innych (choć Ramy wojny wydają mi się najlżejszą lekturą, przynajmniej stylistycznie). Myślę, że nic tak dobrego o mowie nienawiści i wolności słowa nie czytałam.

Boel Westin, Tove Jansson. Mama muminków, tłum. Bogumiła Ratajczak. Wydawnictwo Marginesy 2012. To akurat chciała przeczytać Żona. (Jak wpisałam tę książkę do wpisu, WordPress podpowiedział jako ‚powiązane artykuły’ „publishing houses in Poland” oraz „homolobby and homophobia”.)

 

A teraz zbieram się do kina na Gatsby’ego \o/

Informacje o leseparatist

26 lat, nałogowa, entuzjastyczna i obsesyjna czytelniczka. To mój blog o czytaniu - eklektycznym i bezwstydnym.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

