Podsumowanie maja

Nie mogę uwierzyć, że już dwa tygodnie temu powinnam mieć to podsumowanie gotowe… I to przeciągnęło mi się to pisanie tak strasznie mimo faktu, że akurat maj nie był szaleńczy czytelniczo… Za mną tylko osiem książek, w tym cztery powieści, jedne wspomnienia, trzy książki non-fiction. Tylko 2700 stron, a wynik i tak mocno podniesiony dzięki / przez Chabona. Dwóch mężczyzn, pięć kobiet. Aż pięcioro nowych autorów (wcześniej znałam tylko Chabona i Butler). O trzech książkach pisałam wpisy, czwarta książka z 52/52, Kate Elliott, była doczytana z opóźnieniem. Dwie książki czytałam na papierze.

Zasadniczo miesiąc czytelniczo rozczarowujący… Chabon nie był tak dobry, jak się spodziewałam. Meredith Duran – nie była zła, ale nie trafiła w mój gust.

Pudłem miesiąca jest bez wątpienia Renata Salecl. Jej Wybór, wydany przez Krytykę Polityczną, to książka mało odkrywcza, prześlizgująca się po powierzchni opisywanych zjawisk, a w dodatku wydana nieekologicznie (wielka czcionka, dużo papieru, mało treści), słabo przetłumaczona i zredagowana (np. zasadniczy dylemat tłumacza pt. „czy ‚coach’ dać kursywą czy nie?” został rozwiązany tak, że jeśli mianownik, to tak, a jeśli odmiana, to nie). Miałam kilka fajnych momentów, ale zasadniczo nie polecam.

Za to najbardziej podobała mi się chyba dowcipna, inteligentna i przemyślana Susan Douglas i The Rise of Enlightened Sexism, której analizy z miejsc przecięcia polityki, kultury popularnej i codziennego życia bardzo do mnie trafiły. I sporo się z jej książki dowiedziałam, i dała mi do myślenia.

Poza tym Octavia Butler jak zwykle na przyzwoitym poziomie, solidne klasyczne science-fiction zajmujące się wolnością, przywilejem i złem. Przeczytałam dwa pierwsze tomy cyklu (ale można każdą część czytać w oderwaniu) i pewnie będę w wakacje kontynuowała. No i Jacek Dehnel całkiem całkiem (opowieść o najsmaczniejszej zupie z deszczówki!)

Poniżej pełna lista.

  1. Susan J. Douglas, The Rise of Enlightened Sexism. How Pop Culture Took Us from Girl Power to Girls Gone Wild.
  2. Michael Chabon, The Amazing Adventures of Kavalier and Clay
  3. Octavia Butler, Wild Seed
  4. Susan Okin, Is Multiculturalism Bad for Women?
  5. Meredith Duran, A Lady’s Lesson in Scandal
  6. Renata Salecl, Wybór
  7. Jacek Dehnel, Lala
  8. Octavia Butler, Mind of My Mind

A jeśli chodzi o 52/52, to doczytałam 11/52 (książka lubianego autora/autorki – obie czytałyśmy drugi tom Kate Elliott, Shadow Gate) i teraz zastanawiam się, czy napisać wspólny wpis o 9&11, czy poczekać, aż doczytamy z Żoną trzeci tom cyklu poza „konkursem” 😉

Zaś 12/52 to Powieść dla młodzieży – dla dziewczyn. Prawdopodobnie uznam to za dobrą okazję na sięgnięcie po najnowszą Cassandrę Clare 😉 Poza tym w czerwcu chciałabym doczytać cykl Kate Elliott, być może sięgnąć po Flight Behaviour Barbary Kingsolver (nabyte za 2,5 dolara na kindle’a) i może kontynuować Octavię Butler, a może przeczytać wreszcie Truth and Bright Water Thomasa Kinga.

 

Informacje o leseparatist

26 lat, nałogowa, entuzjastyczna i obsesyjna czytelniczka. To mój blog o czytaniu - eklektycznym i bezwstydnym.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

